Naprawa sterownika ABS – ESP – TCS

Taka kontrolka świadczy o usterce ABS – ESP -TCS  abs2      asr1     abs  Nie lekceważ problemu, szybka i profesjonalna naprawa w naszym warsztacie uchroni cię przed znacznie droższymi naprawami w przyszłości.

 

ABS – Antilock Breaking System

Układ przeciw blokujący hamulców; elektroniczny system bezpieczeństwa zapobiegający blokowaniu się kół pojazdu podczas manewrów gwałtownego hamowania. Istota działania systemu ABS polega na optymalnym i nieustannym zapewnieniu kołom kontaktu z nawierzchnią drogi w celu zapewnienia autu jak najlepszej trakcji. Koła samochodu pozbawionego ABS-u w momencie nagłego hamowania ulegały zblokowaniu, co skutkowało brakiem sterowalności pojazdu (zblokowane koła przednie nie były w stanie przenosić na jezdnię instrukcji płynących z koła kierownicy). Rozwiązaniem było hamowanie pulsacyjne (trudne w realizacji w sytuacji stresowej). System ABS rozwiązał problem – sprawił, że podczas nagłego hamowania koła nie ulegają zblokowaniu, a co za tym idzie, kierujący może zmieniać tor ruchu pojazdu (tym samym jest w stanie jednocześnie hamować i omijać przeszkodę).

ESP – Electronic Stability Program

Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy; element wyposażenia wielu samochodów, który w razie potrzeby potrafi wyprowadzić auto z poślizgu. System działa w oparciu o liczne czujniki zamontowane w pojeździe, m.in. czujniki ABS, czujniki przyspieszenia poprzecznego i kątowego, czujnik skrętu kierownicy. Pozyskane przez centralną jednostkę systemu ESP informacje poddawane są analizie, która określa czy pojazd utrzymuje się na zadanym torze ruchu. Gdy analiza wykaże nadsterowność lub podsterowność, odpowiedni sygnał z jednostki centralnej układu przyhamowuje właściwe koło celem przywrócenia auta na właściwy tor ruchu. Układ ESP pozwala nieco oszukać prawa fizyki – kierowca, który wejdzie w łuk ze zbyt dużą prędkością, dzięki układowi ESP ma szansę nie stracić panowania nad pojazdem. Jednak, gdy prędkość wyjściowa pojazdu na łuku jest zbyt duża, nawet ingerencja systemu ESP nie uchroni przed utratą panowania nad samochodem.

TCS – Traction Control System

Układ kontroli trakcji zapobiegający utracie przyczepności kół napędowych podczas ruszania i przyspieszania na nawierzchni o ograniczonej przyczepności (śnieg, lód, błoto pośniegowe, piasek)


Naprawa sterownika AirBag – SRS

Taka kontrolka świadczy o usterce układu bezpieczeństwa AirBag – SRS   asr      air bag Nie lekceważ problemu, szybka i profesjonalna naprawa w naszym warsztacie uchroni cię przed groźnymi obrażeniami w skutek niesprawnego układu bezpieczeństwa.

 

Airbag

Poduszka powietrzna (gazowa); jeden z najważniejszych, jeśli nie najważniejszy, element wyposażenia samochodu z zakresu bezpieczeństwa; poduszka powietrzna ma postać miękkiego worka napełnianego gazem w momencie uderzenia auta w przeszkodę. Podstawowe zadanie poduszki powietrznej, w zależności od jej rodzaju (czołowe, boczne, kurtynowe, kolanowe) to ochrona głowy i innych części ciała przed urazami wynikającymi z uderzenia w twarde elementy samochodu. Współczesne poduszki powietrzne aktywowane są za pomocą czujników przyspieszeń, a ich napełnianie sterowane jest za pomocą pirotechnicznego generatora gazu i elektronicznych elementów kontrolni – wykonawczych.

SRS – Supplemental Restraint System

Uzupełniający system bezpieczeństwa biernego, składający się z poduszek powietrznych oraz napinaczy pasów bezpieczeństwa.